måndag 21 april 2008

Usch

vad trögt det var att komma igång här.... skärpning på mig!!

Helgen gick för fort som vanligt.... kan ha att göra med min shoppingtur i lördags...
Tog bussen med jobbarkompisar till stora Stockholm!! Där var man verkligen lantis....
Där man hellre förväntar sig att se tvkändisar än vänner man umgås med...men icke! På en klädaffär i gamlastan möter jag i trappan en kompis!! Förstelnade med stora ögon stammade vi fram heej...
Jag hade inget speciellt jag skulle handla men det skulle ju vara skönt att bara vara, äta, strosa och förhoppningsvis fynda! Nu var det så ... vi fikade.... strosade....åt... drack... rödtjutet gjorde nog susen för sen... klockan tre gjorde jag mitt första inköp (om man inte räknar fika, mat, vin förståss) en underbar groda i gjutjärn... (bild kanske kommer sen)... strosade... klädinköp.... strosa.... fika... hemfärd...
När man kan räkna på en hand sina turer till storstaden så är man inte speciellt kaxig när man ska gå på egen hand... skildes dock sista timmen från mina arb.kamrater för att inhandla en present till Olle (hade ju lovat) och jaaa... jag kom ju hem...tack å lov för mobiltelefonen!!!! Att man inte kan gator.... men jag höll på att gå vilse i Åhlens city!!! Det säger nog det mesta!!
Hemma hade jag en snuvig och febrig gosse... misstänker ögonfluss oxå...
Söndan tog vi fikasäcken med engångsgrillen och ett paket korv i och gjorde en liten utflykt. Jag som inte har varit överallt i vår skog fick se ett nytt ställe... Bilade långt upp i skogen, gick efter en "stig" för att komma fram till en "övernattningsstuga" som Olles farbror har gjort sig. Det var kanonväder och så skönt att komma ut lite...väl hemma gick vi lös på diverse växter som vi tyckte va lite risiga.... å fräscht blev det sen... men om vi får några äpplen i år återstår att se....
Nu efter en låååång arb.dag ska jag hoppa i säng för att läsa lite jobböcker... eller öppna i alla fall...

Inga kommentarer: