torsdag 28 februari 2008

Sol sol sol

Så underbart väder, sol och åter sol.... det behöver vi. Då kan man ju tro att jag har varit ute hela dagen.... nähää inte det..
Började iofs dagen med en promenad till jobbet halv sju (skryter lite) sen skulle vi ut med barnen men blev tillsagd att ha barnfri tid pga att Olle var lite grinig idag på dagis och de trodde att det var bättre att vi inte sågs......
Inne, instängd att göra nåt som behövdes göras..... städade lite lådor..... roligare har man väl haft...vill ju ha sol!!
Sen var ju min tanke att jag skulle gå "långa vägen hem" (5 km istället för 1½) men då sopade jag smalbenet i en liten barnstol så jag trodde benet gick av. Linkade hem, fick ju lite längre tid i solen då jag inte var så snabb men det hade suttit bra med en långrunda. Läste tidningen på soliga trappan för att sen stupa i soffan och sova en timme medans Olle sov (gick ju upp kvart i sex) ...
Vid bordet till mellis: Vad har jag gjort idag på dagis? Jo.... lekt med C, D och samlat kottar.
Bra när man frågar och svarar själv!
Jag och Olle var ute en liten sväng på em och kollade efter säkringar då spis, kyl och fläkt inte funkade vid matlagning. Det var min utedag det...
Älgskav med kantareller stod på menyn idag, det var läääängesedan.

Upptäckte idag nåt jag nog vetat men förträngt, våra förråd vid snedtaken måste rensas!!! Kunde nästan inte komma åt proppskåpet längst in. Nu ska det röjjas i helgen!!

Kusinen ringde och frågade om Olle vilje följa med på hans fotbollsträning i morgon kväll. Jaa!! De ska hämta på dagis i morgon så Olle ville redan ikväll åka till dagis för att kunna bli hämtad!!
Skönt med sista arbetsdagen i morgon.

Inga kommentarer: