lördag 8 mars 2008

Ledig fredag

och vi styrde kosan mot Laxå! Lika snabbt som vi åkte dit (20 min) lika snabbt hade vi "gjort samhället". Kanske inte riktigt så snabbt men det är inget stort ställe.... Köpte en lampa till Olles rum att ha på väggen, i samma affär hade de möbler... blev sååå sugen på ny tvsoffa. Sen hittade vi (jag) en liten "krimskramsaffär" som någon kallar det, fyndade en stormlykta, ljuslampett för värmeljus, murgröna och lite påskpynt, alltså bara sånt jag behöver! Helghandling där Olle bjöd på konsert genom hela affären (dock bara en sång på reportoaren, Bockarna bruse) och besök på gröna skylten... That´s it!!
Jo jag köpte paket till Olle med, eller han trodde det var paket till honom, lite fikabröd på ett kondis fint inslaget i presentkartong =)
Jo han öppnade och han njöt av det som var köpt till mig, tobleronekaka! Hans bulle var god oxå!
Pitabröd till middag för att sen avsluta kvällen med en flaska Cameleon och nej jag slurpade inte i mig en hel själv för de fanns i småflaskor, tillsammans med tunna rågskorpor och "Helens röra" på. Den består av philadelphiaost, creme fraiche, finhackad rödlök och lite flingsalt!!!
Så kanongott! Tack kusin för "receptet"
Lite yrslig ska jag nu hoppa i sängen och njuta av att det är lördag i morgon (inte söndag som det har kännts som i dag).
Kvinnan i affären sa till han som köpte räkor och tog i lite extra för att ha kvar till frukostmackan "i morgon är det ju internationella kvinnodagen då ska du ju bjuda din fru på frukost".......

Inga kommentarer: