söndag 9 mars 2008

Första missen

av bloggskrivandet igår...
Hade tänkt skriva men efter melodifestivalen, som enligt mig inte föll ut till det bästa, var jag på mindre bra humör att jag inte hade nån lust till nåt. Ville inte ens ha lite ost och kex som Patrik bjöd på!!! Jo lite slank ner efter en stund, sen slocknade jag i soffan till halv tolv å då var det bara läge att gå isäng. Och jag som hade tänkt skryta med hur duktig jag hade (eller vi) varit att röjja övervåningen, nu kan man ju komma fram där uppe. Mycket har kastats men nu har jag kommit till en punkt då jag skulle behöva städakuten där för att hjälpa mig att slänga. En del saker är så himla svåra att slänga även om man inte använder det....
Även idag har jag varit där och grejjat lite, inte så mycket, mest lagt in i garderober och torkat av i Olles rum. Ställt upp lite leksaker och böcker där från nedervåningen, det börjar vara fullt i tvrummet!! Vet inte om jag vågar skriva detta men han haaar mycket leksaker!!
Har oxå hunnit iväg en sväng till Ikea, ny madrass till Olle och lite mer småsaker som hylla, kudde, barngrind och en barnfåtölj (Patrik köpte den). När vi hade betalat i kassan säger Olle:
-Jag är hungrig (jo det var lunchdax) jag vill ha en korv!! Han har fått en korv där en gång och det mindes han!! Sen en snabbis in på mataffärn där mamma fick uppmaningen att köpa en överrasskning till Olle (pappas order) i form av en "Sally".
Sen blev jag avsläppt på stan och grabbarna tog en sväng på Biltema. När de kom tbx så åt vi lunch, handlade till mormor och åkte hem. När vi satte oss i bilen på parkeringen:
-Mamma du har en överraskning i bilen!! Full koll!!
Under tiden jag städade uppe så tog far och son en sväng med skogstraktorn, den lämnades i skogen och på väg hem hade det visst varit stopp var tredje meter:
-Tyst, jag hör nåt!! Både älgar, timmerlastbilar och motorvägen hördes visst i skogen!!
Kvällsfika hos farmor och farfar (när vi hade gjort klart att det inte finns monster där) och för säkerhets skull tog vi på t-shirten med "vargen" på (mosters inköp) för att skrämma monster och farfar.....
Kvällsbad med "mussepigg bubblor" sen en envis Olle till sängs.
Nu är det söndagkväll igen och en lång arbetsvecka väntar... Men det börjar närma sig påsk nu....

Inga kommentarer: