lördag 1 mars 2008

Lilla arbetaren

Patrik har jobbat idag men jag och Olle har varit hemma och njutit.
Olle jobbade lite oxå... han brukar köra med sina fordon (traktorer, bärgare, skotrar.... ja allt möjligt) och leka att det är olika figurer, allt ifrån Lilla röda traktorn till Blixten McQueen och så även idag.....

Så när jag stod och tog hand om grytor och diverse annat som hade tagit över diskbänken så satt han med sin "bärgare" och lekte vid köksbordet. Där stod även lite glasskålar mm men jag hörde inget ljud ifrån dem så allt verkade så lugnt. Vi pratade lite med varandra dock min rygg mot honom......

Efter en stund så hörde jag..
-Kör sanden, bärgarn... här är sanden, nu lastar vi.... ja nåt sånt....
Jag frågade vad kör du för sand? (tänkte att det var nån gång han varit med P och lastat sand?)
-Sanden här....


Jag vände mig om.......!!!

2 kommentarer:

camillas blogg sa...

Hahahaaa...räkna till 10=)
Gulligt=)

Anonym sa...

jag skrattar högt!!!

Moster