måndag 10 mars 2008

Sovmorgon

Har alltid sovmorgon på måndagar, börjar halv tio, det är sååå skönt. I morse hann vi alla tre sitta ner och äta frukost ihop, precis som en vanlig söndag, bara det att vi skulle iväg å jobba.
Olle har nu fått för sig att ha ett himla temperament och en alldeles egen vilja (bra iofs), han kan bli så arg när man hjälper honom att tex hämta något, kan själv!! Jo det är bara att gå tbx med saken och så får han hämta den själv, undrar lite när jag ska få rutin på att inte hjälpa..... Å andra sidan är det ibland bara jag som får hjälpa honom, som i morse när jag skulle blåsa håret, kamma mig, borsta tänderna.... ja inte fick någon annan hjälpa till utom jag då!!!
Lämning gick bra, jobbet rätt hyfsat, hemgång gick som vanligt lite för sent, hämtade ut paket som innehöll underställ (för påskens utevistelse) sen äntligen hemma!!
Åt makaroner och "säsk". Olle ringde sen och pratade lääänge med mormor, han undrar om "ni komma hit" men säger sen "vi komma dit"...
Med risk för att verka tjatig, men nu är det inte långt kvar tills vi gör det....
Olle har lärt sig ny ramsa idag om att "uti skogen i en stubbe, bor en liten liten gubbe, om man smyger riktigt tyst, säger inte ett knyst, lägger håret bakom örat, kan man gubben höra, han säger; hick" Måste bara höra i morgon hur det är, han viskar när han kommer till lägger håret´, så det är inte sååå lätt att höra.
I övrigt har han blivit jätteduktig på att vara utan blöja, inte ofta det händer olyckor. Bara vi får in rutin på att ta av blöjan.... jag är nog bättre på att komma ihåg... ;)
En annan sak som är ny.... han säger ofta nu när han vill något och ska berätta, Mamma jag får se film nu, och sen lägger han till, pappa har sagt det.... eller tvärtom. Som han berättade för mormor när de pratade om hans bob som han har och ska ha där uppe, vi ska ta hem den, pappa sagt det!!
Raring!!

Inga kommentarer: