onsdag 12 mars 2008

Vardag

och jobb igen. Igår jobb, stan för att fixa glasögonen, hem för att äta middag, somna i soffan, gå isäng.
Idag jobb, mysa med Olle, gå i säng.... Har jobbat från halv nio till sju.. Har längtat hela dagen och då är det såå underbart att få komma hem till en myspojke som säger
-Mamma jag äskar dig!! mamma jag älskar dig! Jo nu kom l:et met oxå =)
Hur gosigt som helst. Sen när nattningen kom så var det iof gosigt men en kille som bara ville prata.
-Vad vill jag ha i julklapp, vad vill du ha i julklapp, vad vill pappa ha i julklapp, den röda tomten kommer med julklappar, jag vill ha ett paket, en bil, jag vill ha många julklappar ..... Vad han nu har fått julen ifrån??
Mamma ska vi på dagis i morgon, ska vi till mitt dagis, ska du till ditt dagis, ska jag vara på ditt dagis, ska du vara på mitt dagis??
Jo lilla vän i morgon ska vi på dagis, jag och du ska äta frukost på ditt dagis sen går jag till mitt dagis. Inte är det lätt alltid att veta hur allt ska vara. Men jag / vi har ju turen att få vara brevid varandra på dagarna, ibland svårare för Olle att lämnas flera gånger per dag (vi träffas ju ofta ute och skiljs i entren när vi ska gå in) men det går bättre och bättre. Han är ju som han själv säger, jag är ingen liten pojke.
Min älskling!!

Inga kommentarer: